شهید مــرادعلـی آقــایی کوچکزاده

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مــرادعلـی آقــایی کوچکزاده

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مــرادعلـی آقــایی کوچکزاده

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام مرادعلی آقایی کوچک زاده شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : احمدعلی
تاریخ تولد : 1344/03/07
تاریخ شهادت : 1361/08/29
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای سید حیدر باغدشت قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت ترکش نارنجک به بدن
محل شهادت : مریوان
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

زندگی‌نامه‌ی شهید مرادعلی آقائی کوچک‌زاده

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۳۸ ق.ظ

برادر مرادعلی آقائی در سال 1344 در روستای باغدشت در یک خانواده‌ی ضعیف کشاورز به دنیا آمد. مراد دوران دبستان خود را در روستای باغدشت به پایان رسانده و برای کلاس بالاتر به روستای گنج‌افروز بابل عزیمت نمود. پس از دوران راهنمایی برای کسب علم بیش‌تر راهی بابل گشته و در آن‌جا تا دوم نظری ادامه داد. سپس وقتی دید که دانشگاه انسان‌سازی جبهه، دانشجو می‌پذیرد او در آن دانشگاه ثبت‌نام نمود و پس از آموزش مقدماتی کارت ورود به دانشگاه را دریافت نمود و پس از مدّتی نبرد با کفّار در 28/8/1361 به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

از استقامت پدر شهید سخنی بشنویم: وقتی که عده‌ای از پاسداران در روز هفت شهید شرکت نمودند و چهره‌شان غمناک بنظر می‌رسید امّا پدر شهید با روحیه گشاده و با لبان خنده به پاسداران گفت هیچ ناراحت نباشید مگر قربانی دادن در راه خدا ناراحتی هم دارد؟ البته جای تعجب نبود از چنین پدری چنین فرزندی تربیت یابد وقتی این پدر فرزند خودش را از دست می‌دهد، با روحیه قوی می‌گوید فرزند خودم را در راه اسلام قربانی نموده‌ام.  

۹۵/۰۵/۲۳ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی